Landing page, czyli krótkie wyjaśnienie tego pojęcia

Z całą pewnością każdy użytkownik internetu miał taką sytuację, że natrafił lub nawet kliknął reklamę Google czy też w mediach społecznościowych i przekierowało go na stronę www, gdzie była zaprezentowana idealnie pod niego dopasowana oferta. Jest to na tyle interesujące rozwiązanie, że warto mu się przyjrzeć.

Kilka słów wstępu

Wspomnianą witryną jest landing page, która bywa też znana pod pojęciem strony docelowej. Tego rodzaju strony w sieci tworzy się po to, aby zwrócić uwagę odwiedzających i dostarczyć im kluczowych informacji o danej ofercie. W każdym przypadku taka strona ma zachęcić do podjęcia działania. Bardzo często używa się ich, by skłonić konsumenta do działania. Tym samym może to być zapis na webinar, pobranie ebooka, oferta zniżki lub też poinformowanie o nowym produkcie. Zatem nie zawsze musi chodzić o sprzedaż, bo czasem istotny przy tego typu stronach jest określony komunikat. Zawsze jednak strony tego typu mają przycisk call to action (CTA), który wymusza pożądane przez nas działanie.

W jakich okolicznościach stosuje się landing page?

Przygotowanie takich stron w niejednym przypadku stanowi ciekawe uzupełnienie kampanii mailingowych. Chodzi bowiem o to, że w ten sposób możemy wpłynąć na poczynania danej osoby. Kolejnym celem tworzenia tego typu stron jest to by wygenerować lead. W tym działaniu naszym nadrzędnym celem jest pozyskanie danych kontaktowych od zainteresowanych naszą ofertą klientów.

Słowem podsumowania

Nawet będąc całkowitym laikiem, da się możemy bardzo łatwo dostrzec, że omawiane tutaj typy stron nieco różnią się od tych standardowych. Najistotniejszą różnicą jest brak menu nawigacji po stronie. Mamy tu za to odnośnik do innej strony lub też formularz skłaniający nas do zapisania się na wydarzenie czy też, aby np. pobrać ebook. Jednym słowem nie znajdziemy tu absolutnie żadnych rozpraszaczy. Można śmiało ostawić tezę, że dzięki temu użytkownik może się skupić dokładnie na tym, czego od niego oczekujemy. Tym samym jest to jedno z najlepszych narzędzi do podnoszenia konwersji.

Author: projektloga.pl