Systemy wymiany linków są wciąż jedną z najbardziej popularnych metod pozycjonowania stron internetowych. Dzięki stosunkowo niskim kosztom, w określonym okresie czasu da się podnieść pozycję strony internetowej na konkretne frazy. Warto mieć jednak wcześniej określoną strategię pozycjonowania, tak by móc określić ile pieniędzy trzeba będzie przeznaczyć na ten proces. Punkty statlink można kupować – w zależności od tego jaki pakiet będzie potrzebny, różne będą jego koszty.
Warto więc wcześniej zastanowić się, jakie frazy będzie się chciało pozycjonować i czy linki mają prowadzić jedynie do strony główniej w serwisie, czy linkowane mają być także jego podstrony. Jak pokazuje doświadczenie, dobrze jest pozycjonować stronę na przynajmniej kilka anchorów. Pozycjonowanie na dwa czy trzy słowa kluczowe często kończy się bowiem nałożeniem kary. Wówczas strona drastycznie spada w naturalnych wynikach wyszukiwaniach, a w skrajnych sytuacjach może zupełnie zostać usunięta z indeksu. Aby uniknąć takiej sytuacji warto jak najbardziej dywersyfikować źródła pozyskiwania linków prowadzących do strony. Zapewni to bezpieczeństwo procesu pozycjonowania i uchroni stronę przed ewentualnymi filtrami.
Najnowsze komentarze