Projektowanie logo wymaga przede wszystkim kreatywności oraz dobrego posługiwania się przynajmniej ołówkiem. Ponadto dobrze zrobione może okazać się przepustką do wielkiej kariery dla wielu grafików. Tworzenie logo pozwala także wyróżnić firmę na tel konkurencji, dlatego też jest jednym z najważniejszych narzędzi współczesnego marketingu.
- Projektowanie logo – podstawowe narzędzia
- Od czego zacząć projektowanie logo?
- Projektowanie logo – 5 złotych zasad
Projektowanie logo – podstawowe narzędzia
Największymi przyjaciółmi projektantów i grafików cały czas są ołówek i kartka papieru. Jeszcze przed erą komputerów i specjalistycznych programów oraz podkładek i rysików, rządziły one niepodzielnie na każdym biurku, gdzie były odpowiedzialne za tworzenie logotypów. Starsi artyści, bo tak można nazwać osoby odpowiadające za grafikę, z którą identyfikują się firmy, zawsze zaczynają swoją pracę od najprostszych narzędzi, a dopiero potem przenoszą go do komputera.
Dlaczego takie rozwiązanie jest lepsze? Nowoczesne urządzenia ograniczają przede wszystkim wyobraźnię i spowalniają pracę nad poszczególnymi etapami projektowania loga. O wiele szybciej jest więc naszkicować pomysły na tradycyjnej białej kartce niż w zaawansowanym programie graficznym.
Od czego zacząć projektowanie logo?
Pierwszym krokiem podczas projektowania loga jest wybranie kilku słów, które kojarzą się z firmą lub oddają wiernie charakter przedsięwzięcia. Następnie do tych słów należy dopisać po kilka wyrazów, które się z nimi kojarzą. Powstała w ten sposób mapa graficzna pomoże wybrać odpowiednią kolorystykę oraz formę logo.
Kolejnym etapem jest szkicowanie, na którym nie ma gorszego, czy lepszego efektu. Po prostu trzeba rysować ile się da. Po wyczerpaniu wszystkich pomysłów należy odpocząć, zyskać świeżość, a być może w tym czasie znowu coś wpadnie do głowy. Następnie spośród wszystkich projektów wybiera się maksymalnie trzy, które wyszły najlepiej i najlepiej odwzorowują firmę oraz jej działalność. Warto także wydrukować wymyślone rysunki, aby sprawdzić, jak będą się prezentować na papierze. Ostatnim etapem jest wysłanie ich do klienta.
Projektowanie logo – 5 złotych zasad
Projektowanie logo wymaga poznania kilku złotych zasada, które znacząco ułatwią całe zadanie. Warto więc ich przestrzegać, aby prace były jak najwyższych lotów i prowadziły do nawiązywania kolejnych współpracy z nowymi klientami.
Należy więc zwrócić uwagę na:
- dobre logo powinno zwracać na siebie uwagę i charakteryzować się nieszablonowością
- dobre logo musi prezentować się estetycznie i ładnie, a przy tym być czytelne
- pozytywne skojarzenia z logo pozwalają łatwiej zapamiętać firmę
logo musi nawiązywać do działalności przedsiębiorstwa
- dobre logo powinno być zaprojektowane na długie lata
Zastosowanie się do tych kilku prosty, ale jakże wymagających i ważnych zasad gwarantuje powodzenie i zadowolenie klienta.
Najnowsze komentarze